C.B. Strike
Private investigator Cormoran Strike, along with his assistant Robin Ellacott, uses his unique skills as a former Special Investigation Branch Investigator to figure out complicated cases that have stumped the police.
The Cuckoo's Calling: Part 1
Cormoran Strike and his assistant Robin Ellacott attempt to uncover the truth about the mysterious death of supermodel Lula Landry.
Strike determines that Lula was the victim of murder and discovers how it was done; Robin is offered a full-time job in HR but is hesitant to take it.
Old secrets that were once buried come to light, leading Strike and Robin into danger as they come closer to identifying the killer.
Cormoran Strike is hired by Leonora Quine to locate her husband, author Owen Quine; Robin finds herself stuck between Strike and Matthew's hopes.
Strike and Robin try to unravel the hidden meanings and secrets of Bombyx Mori by searching through London's literary world to identify Quine's murderer.
When a dismembered leg arrives at Strike's office, both his and Robin's lives are thrown into chaos. Strike believes the limb could belong to a young girl who accused her stepfather of abusing her.