CIA Declassified
Killing Mad Dog Gaddafi
In 2011, Muammar al-Gaddafi loses his office in a bloody civil war. The CIA has been trying to start a revolution for over three decades with the help of the defector Khalifa Haftar.
Parties involved in the 15-year manhunt for Osama bin Laden share testimony on their pursuit of the terrorist.
CIA agent Felix Rodriguez is sent to Bolivia to capture Marxist revolutionary and guerrilla leader Che Guevara.
CIA Director William Casey allegedly sanctions a 1985 covert assassination attempt on Mohammad Fadlallah, who was believed to be leader of Islamic militant group Hezbollah.