Generation Kill
Marines prepare to invade Iraq at the beginning of Operation Iraqi Freedom. While the soldiers wait to receive their orders, they learn a Rolling Stone columnist will be embedded with them.
After racing to capture the airfield, First Recon is miles ahead of the rest of the US force and has time to regroup.
The men of Bravo are frustrated by the capricious nature of the war, and the actions of higher-ups are getting harder to defend.
Captain America is over eager in his attempts to subdue a prisoner, while his men's growing disillusionment with his command is becoming more apparent.