The Pacific
Guadalcanal/Leckie
Journalist Robert Leckie enlists in the Marine Corps following the attack on Pearl Harbour; Sgt John Basilone prepares to leave for the war; the Marines invade the island of Guadalcanal.
Basilone
Basilone arrives with the 7th Marines to reinforce the men defending the airstrip on Guadalcanal; the Japanese bombard their position and Basilone suffers a loss; Sledge secures permission to enlist.
Exhausted from their months on Guadalcanal, thousands of soldiers land in Melbourne; Leckie gets close to an Australian woman and her family; Basilone is told to return home to sell war bonds.
Sledge undergoes combat training; Leckie and his group's arrival on Cape Gloucester, New Britain, sees their physical and mental health deteriorate; Leckie is placed in a psychiatric ward.
As the Marines prepare to attack the airfield they grow dehydrated and suffer severe casualties while crossing the airfield; Leckie is evacuated; Sledge confesses his fear and begins writing about his experience.