Good Rivals
A Rivalry is Born
Mexico, the country with one of the best football teams, consecutively defeated the United States 24 times between 1937 and 1980. However, in 1994, the US rebalanced its power and ignited rivalry.
Fresh Stars and Old Curses
The United States competes against Mexico in the 2002 World Cup. The energy and rivalry on the pitch increase as one of the two teams qualifies for quarter-finals.
A New Frontier
As the US and Mexican cultures and economies have grown closer, so has the competitiveness of the countries' soccer rivalry.