Hey! Tonbo
The life of promising young golfer Tonbo Oi changes when she meets Kazuyoshi Igarashi, a former professional golfer who is looking for a job on the island of Kagoshima.
Igarashi hits rock bottom when he loses both his family and his job. He escapes society on a ferry to Hinoshima, Japan's final hidden paradise.
The Secret of the 3-Iron
When Igarashi, a former professional golfer, is frustrated about how Tonbo gets the ball out of the golf course using a three-iron, Tonbo shows him the trick.
With a unique playing style using only a 3-iron, Tonbo demonstrates incredible talent for golf that surprises Igarashi. He decides to let her try a wedge iron. Igarashi teaches her the proper way to strike the ball.
Igarashi gradually adapts to life on the island. By playing with Tonbo every day, he realises that her superb skills are acquired from the island. Igarashi increasingly wants to involve her in competitions.
Igarashi's unease with Tonbo's golf stems from her seeming indifference to competition and echoes his past failures with his son. Yet, her actions prompt him to reconsider.
Igarashi heads to Kagoshima to find a young golfer who can match Tonbo. He learns from Yoko that her niece is a junior tournament winner.