His Dark Materials
A young girl searches for her kidnapped friend, and uncovers a sinister plot involving stolen children and a mysterious phenomenon called Dust.
Lyra's Jordan
Orphan Lyra Belacqua's world is upended by her long-absent uncle's return from the North; the glamorous Mrs Coulter visits Jordan College with a proposition.
The Idea of North
Lyra arrives to her new life in London, determined to find Roger with Mrs Coulter's help; the Gyptians continue their search for the missing children and the elusive Gobblers.
Following her kidnapping, Lyra falls in with a new group but struggles to know who to trust.
Arriving north, Lyra seeks allies in the witches, an aeronaut and an armoured bear.
The alethiometer sends Lyra and Iorek on a new path, leading to a shocking but vital clue.