MasterChef Singapore
18 of the most talented amateur cooks are invited to compete in a high-pressure cooking audition. 10 are rewarded with the opportunity to compete in the MasterChef kitchen, and go on to battle for the title of Singapore's very first MasterChef.
Contestants discover a massive Mystery Box and are tasked to battle it out in the kitchen for a crucial advantage in the invention test.
The teams take on the challenge of feeding the many hungry students that attend a Singapore sports school.
The invention test features the first guest chef of the season, chef Haikal Johari, the first Malay chef to receive a Michelin star.