Megaton Musashi
The Burning Earth
Yamato, Teru, and Ryugo board the Musashi and leave the shelter. Outside, they find a fierce battlefield against the aliens. Yamato and his team plunge into the fray and rack up victories thanks to Musashi's abilities. But the aliens' combat machines undergo a shocking transformation and their enemies turn the tables on them.
Possessing Asuna's body, Arshem stalks Yamato in order to kill him, but fails when he notices her. In an attempt to maintain her cover, she lies and tells him she's in love with him. Later, Yamato and his teammates learn that one of the pilots has..
Transfer student Reiji creeps out his classmates because he's always hanging out with cats; while chasing a cat, he stumbles into Oblivion Bay; as if guided by some mysterious force, he climbs into the cockpit of the new Rogue.
At a summit meeting, Sayaka explains the plan to bring Ixia to the surface and head for the legendary Sanctuary. But a sophisticated operating system was required to accomplish the goal. Then they're discovered by Takumi and Kota, who snuck into Oblivion Bay to check out the new Rogues.