Mystery Teachings
Theresa Bullard, Ph.D. in physics, deftly interweaves complex concepts from ancient mystery teachings and quantum physics to bring us real-world ways in which we can deepen our spiritual connections and manifest a fulfilled life.
Consciousness in the Quantum Paradigm
In this episode of Mystery Teachings Theresa Bullard introduces us to the quantum paradigm by relaying the four principles that govern all quantum phenomena and how we can apply them to our lives.
Accessing the Quantum Gap
In this episode of Mystery Teachings, Theresa Bullard explains how we can make the quantum leap to higher energy states by focusing on the empty space inside the atoms.
In this episode of Mystery Teachings, Theresa Bullard guides us through different eras of the Big Bang Model as they correlate with the geometry of the Tree of Life.
In this episode of Mystery Teachings, Theresa Bullard explains how consciousness works through the fundamental components of the universe to fulfill purpose. This is the spiritual alchemy.
In this episode of Mystery Teachings with Theresa Bullard, we cross the bridge from the world of physics into the world of metaphysics to discover who and what we are in a world of illusions.
In this episode of Mystery Teachings with Theresa Bullard, begin the quest for unity as we explore a complex reality that may be reducible to a simple and elegant mathematical formula.