Opal Hunters: Red Dirt Road Trip
Record-breaking floods block Rod and JC on the first leg of their road trip; JC gets taught how to make explosives and mine with them by local legends, the Bomb Kings.
Rod and JC deal with extreme weather and steep terrain as they look for sapphires; the duo embark upon a quest to find the mythical Tassie tiger.
Rod and JC experience a painful lesson while mining in the hot and hostile Andamooka; Rod and JC provide an urgently needed airdrop of supplies to flood-ravaged farmers.
Stuck in Andamooka with a broken-down vehicle and little money, Rod and JC hit rock bottom. A final opal sale determines whether their road trip is able to continue.
While in Queensland, Rod musters over 200 pregnant cows for cash; a financial bombshell from home makes JC double his earnings goal for the trip.