Outback Opal Hunters
Six teams travel across Australia's unique and vast locations to find the country's most exclusive and iconic gemstones, especially the opal.
The Young Guns' season is threatened when JC is injured at a steer riding competition; the Bushmen finally strike opal while digging on the boundary of their claim; the Cheals struggle to get to their claim after weeks of rain.
The Blacklighters break their excavator while trying to break fresh ground; the Young Guns enter a dangerous mine in an attempt to find pineapple opal; the Opal Whisperers work their own claim for the first time to hunt for cathedral opal.
The Bushmen source their own timber to support an unstable mine roof; Rory and Oscar Cheal use their dad's 20-tonne drill rig for the first time; family team the Tarantos struggle to find opals on their massive claim and are struck by sickness.
The Tunnel Rats move a one-tonne digger underground in a vermin-infested mine; the Young Guns take on a dangerous open-cut mine; the Blacklighters access their final pocket of land to find their largest piece of opal.
The Bushmen's new recruit is thrown in the deep end with a treacherous and unstable roof; the Tarantos' overworked excavator gives out; the Cheal's machinery is hit with a number of breakdowns.