Revolution: Ideas That Changed The World
The Telescope
The telescope is the invention that has allowed the great discovery of the universe itself. Over the millennia, humans built ever more elaborate constructions aligned with the heavens, revealing an ancient fascination with the night sky.
The history of the rocket, from its origin in ancient China to its use as a weapon of war; how adding hydrogen allowed rockets to carry astronauts to the moon.