Tantra: The Potency of Consciousness
Something calls us to grow, to awaken. What happens when awakening beckons? Paul Muller-Ortega Ph.D. explores the journey of meditation, a path to go deeper within yourself and discover what is already there.
The Awakening
When an awakening comes, questions arise. What is my purpose? What am I doing with my life? We may discover that we are guided from deep inside.
The Unfolding
Explore a tradition that embraces the wisdom of the potency of consciousness – the great, all-pervading consciousness that generates everything. How can I align myself with it?
It is said that deep tantric meditation is a natural practice, but it has to be learned. One of the roles of a teacher of meditation is to help us orient ourselves to a pathway already inside us.