Former celebrity psychic Patrick Jane and agent Teresa Lisbon investigate the double murder of a professional golfer's wife and her doctor.
Patrick gets to know a group of young surfers to learn who killed a woman in their social circle after she washes up on Santa Marta Beach.
The team dive into the secret life of a wealthy banker who is tortured and killed inside a secret vault in his house.
A girl can't remember killing her best friend, despite holding the murder weapon, so Jane finds a way to jog her memory.
A severed hand is found on the California-Nevada state line. Patrick takes advantage of the opportunity to gamble at a casino.