Untamed Valley
Hippo Lagoon
Kasikizi Lagoon is home to a small community of diverse wildlife. At the height of the wet season, it's full to the brim with water and is a peaceful spot, ideal for two old male hippos who wallow in its watery depths.
The Big Bend
The Big Bend is over two miles long and meanders along the Luangwa River in Zambia. It's a busy spot that is home to a pod of hippos who luxuriate in its deep pools, and an important crossing point for elephants.
Ebony Plain
Bustling with wildlife, a grassland lies at the heart of Zambia's Luangwa Valley, known to locals as the Ebony Plain. It's a busy little neighbourhood and home to a family of warthogs, baboons and a solitary female leopard named Olimba.