Warrior
In the late 1800s, young martial arts prodigy Ah Sahm arrives from China under mysterious circumstances and finds himself unwittingly caught up in San Francisco's bloody Chinatown Tong wars.
The Itchy Onion
In San Francisco 1878, recently arrived immigrant Ah Sahm meets the Hop Wei, Chinatown's most ruthless tong. When white thugs murder two Chinese labourers, police sergeant 'Big Bill' O'Hara puts together a Chinatown squad.
Young Jun decides to send a message to Long Zii after intercepting an opium shipment at the docks; Big Bill and Lee investigate a brutal murder scene in an alley next to an Irish bar.
John Chinaman
Leary tries to pressure Penny's father, industrialist Byron Mercer, to use his men to complete a cable-car track; Ah Sahm is rejected by the Hop Wei; Buckley encourages Mai Ling to start a war.
Big Bill's gambling problem gets him into trouble, but a raid on an opium den offers up a possible solution; Mai Ling shows Ah Sahm a way to avoid the long and gruelling war.
Ah Sahm and Young Jun transport precious cargo through the Sierra Nevada, and are forced to spend the night with three strangers at a frontier saloon.
Tensions between the Hop Wei and Long Zii escalate after an assassination attempt during a Chinatown parade; Big Bill heads out to pay his debt to Jack Damon, leaving Lee to keep watch over Lucy and the children.