REDS
An ambitious biopic of left-wing American journalist John Reed, who covered the 1917 Russian Revolution and married writer Louise Bryant. The story of the couple's on-off relationship is interwoven with the troubled and meticulously documented history of the period. The film won three Oscars - for direction, cinematography and best supporting actress.