Vitória
Vitória is unjustly accused of trying to kill Sérgio and is arrested. In prison, she struggles to prove her innocence, while being separated from her children, manipulated by Manuel and Carolina. After two years, Vitória tries to regain custody of her children with the help of João, an old flame, but faces strong resistance from her family, especially Manuel.
In court, João reveals the children's manipulation of Vitória, and the hearing is suspended. The judge later grants Vitória custody, shocking the Mendonça family. Sérgio faces Manuel's fury. Meanwhile, João and Isabel go to couples therapy, where the subject of cheating arises. The children resist the move and hate their mother's house, so Matilde runs away with Tiago's help.
Vitória is desperate after Matilde runs away with Tiago. João tries to help and heads to Santa Rainha to investigate, convinced Manuel is involved. Meanwhile, Tiago manipulates Matilde, preventing her from contacting her family. At court, João discovers Lia is in danger, while back at Vitória's house, a social worker named Adelaide arrives to investigate a complaint about Matilde.
Desperate now that Matilde has run away with Tiago, Vitória confronts Manuel and António, but they deny everything. João and Alice race to find Matilde, while a furious Isabel demands to know who Vitória is. Sérgio corners Vitória with an ultimatum: marry him, and he'll reveal her daughter's whereabouts. With her back against the wall, Vitória accepts.
Alice stops Sérgio and Vitória's wedding. At the hotel, Matilde locks herself in the bathroom after finding out what happened to Tiago. Manuel and António try to keep Vitória from saving her daughter. Isabel's suspicions grow, leading her to find old photos of João and Vitória. Afonso does whatever it takes to live with his grandfather again, even stopping Francisco from defending his mother.
Matilde is found and returns home with Vitória, but the tension is far from over. João struggles with the conflict between Isabel and Lia, while Afonso supports João's daughter. Old wounds resurface for the Mendonça family as the friction between Vitória and Manuel reaches a breaking point.