The Return of Nathan Becker
The Return of Nathan Becker is a 1932 Soviet drama film directed and written by Rachel Milman-Creamer and Boris Shpis. It is a Soviet film telling the story of a Jew who returns after 28 years in America. A bricklayer by trade, he ends up in a contest with his Soviet counterpart. Becker loses, but learns more about the “warm and welcoming” way of life in the Soviet Union.