Sherlock 1. A Study in Pink
S1, A1: En kvinna klädd i rosa påträffas död i ett övergivet hus. Hon är det fjärde offret i en serie märkliga självmord. Kriminalkommissarie Lestrade är Scotland Yards skarpaste förmåga, men även han vet att det bara finns en hjärna som kan lösa fallet. Samtidigt, på en annan plats i London, sker ett möte mellan en invalidiserad krigshjälte och ett karismatiskt geni på jakt efter rumskamrat - Dr John Watson och Sherlock Holmes träffas för första gången. I rollerna: Benedict Cumberbatch, Martin Freeman, m.fl. Del 1 av 3: A Study in Pink.