Sherlock
A Study in Pink
En kvinna klädd i rosa påträffas död i ett övergivet hus. Hon är det fjärde offret i en serie märkliga självmord. Kriminalkommissarie Lestrade är Scotland Yards skarpaste förmåga, men även han vet att det bara finns en hjärna som kan lösa fallet. Samtidigt, på en annan plats i London, sker ett möte mellan en invalidiserad krigshjälte och ett karismatiskt geni på jakt efter rumskamrat - Dr John Watson och Sherlock Holmes träffas för första gången. I rollerna: Benedict Cumberbatch, Martin Freeman, m.fl. Del 1 av 3: A Study in Pink.
I mästerdetektivens mest berömda fall tar Sherlock och John reda på sanningen om den monstruösa best som förefaller ha dödat Henry Knight, fadern till deras klient. En hund från helvetet - det som först låter som en fantasiprodukt betraktas som något helt annat på en hemlig militärbas. I rollerna: Benedict Cumberbatch, Martin Freeman m.fl. Del 2 av 3: The Hounds of Baskerville.
Towern i London, fängelset i Pentonville och Bank of England - samtliga drabbas av inbrott under en och samma dag. Bara James Moriartys hjärna kan ligga bakom en så storskalig och komplicerad manöver. Snart framträder det bakomliggande, mörka, syftet med det hela - ett noga iscensatt möte mellan två genier. En slutlig uppgörelse nalkas. I rollerna: Benedict Cumberbatch, Martin Freeman m.fl. Del 3 av 3: The Reichenbach Fall.