Luther
DCI John Luther återvänder till jobbet efter frånvaro p.g.a. den traumatiska häktningen av seriemördaren Henry Madsen.
Luther måste utmanövrera en utbildad krypskytt på uppdrag att döda poliser. Men allteftersom antalet döda ökar måste han uppdaga mördarens motiv.
Luther, misstänkt för mord, går på rymmen för att försöka bevisa sin oskuld. Med Alice hjälp tänker han hämnas på den verkliga mördaren.