När en flodvåg av sorg, misstankar och medieuppbåd sköljer över staden Broadchurch, blir den aldrig densamma igen. Kriminalkommissarie Alec Hardy och kriminalinspektör Ellie Miller måste avslöja stadens mörka hemligheter innan samhället rasar samman.