S1, A1: Vintern är lång och obarmhärtig i norra Kanada och förberedelserna inför den kalla säsongen är nyckeln till överlevnad. Kim och Pierre slår upp ett nytt läger i Yukon och förbereder det inför vintern. Becky ger sig ut på älgjakt för att få tag i tidig säsongsfångst. Mike och Bentley arbetar intensivt med att säkra mat innan vintern slår till. Del 1 av 8.