Frostbiten: Kanada
Vinterns ankomst
Vintern är lång och obarmhärtig i norra Kanada och förberedelserna inför den kalla säsongen är nyckeln till överlevnad. Kim och Pierre slår upp ett nytt läger i Yukon och förbereder det inför vintern. Becky ger sig ut på älgjakt för att få tag i tidig säsongsfångst. Mike och Bentley arbetar intensivt med att säkra mat innan vintern slår till. Del 1 av 8.
Becky intensifierar sin älgjakt. Pierre söker efter matreserver i vildmarken. Bentley strävar efter att utvidga sin vattenlinje, och Pike Mike gör ett sista försök att fylla sitt vinterförråd. Del 2 av 8.
Kim och Pierre sätter fokus på stora bytesdjur. Mike återvänder till en stuga som behöver repareras. I Lutselkʼe försöker Becky synkronisera sina slädhundar, och Bentley skyndar på sina förberedelser inför vintern. Del 3 av 8.
Bentley ger sig ut i sista minuten på jakt för att säkra kött till familjen. Kim och Pierre jagar bäver för att få bete till fällor, medan Mike kommer på ett kreativt sätt att samla ved. Del 4 av 8.
Becky trotsar -30°C för att fiska på frusen en sjö, Mike söker efter läkande örter i vildmarken. Kim och Pierre avslutar övergången till vinterfällorna och Bentley drar sin fiskebåt över land. Del 5 av 8.
Kim och Pierres trädfällning motarbetas av en lokal motståndare, Becky mobiliserar sina slädhundar för att skaffa ved, Mike jagar småvilt, och Bentley lär sin unge brorson att jaga med fällor. Del 6 av 8.