The Newsroom 5/1
S1, A7: En anonym källa kontaktar Charlie och ger honom förhandsinformation om en story av nationell vikt. När det kommer fram att presidenten ska hålla ett direktsänt tal i tv samma kväll avbryter teamet sitt ettårsfirande av det "nya" programmet "News Night 2.0" och skyndar tillbaka till nyhetsredaktionen medan de spekulerar i vad som kan ha hänt. Samtidigt sitter Don, Elliot och Sloan fast på ett plan på LaGuardias flygplats och gör sitt bästa för att hjälpa resten av teamet att lösa mysteriet.