S4, A16: Malcolm är med i en akademisk tävling men ogillar att de andra tar det på så stort allvar. Hal försöker få Dewey att älska honom igen. Reese gör allt för att slippa gå på dans. Francis och Piama bråkar om hushållssyslor och andra par tar snart efter.