S2, A1: I det dramatiska öppningsavsnittet träder Teen Mania fram som millenniegenerationens radikala evangelikala ungdomsrörelse i USA. Den karismatiske grundaren Ron Luce bländar publiken med Acquire the Fire, väckelser fulla av pyroteknik där tonåringar svär sina liv åt en andlig revolution. Men bakom rockkonsertliknande lovsång och adrenalinfyllda missionsresor bygger Luce sin armé av sanna troende.