Shiny Happy People
Allt eftersom rörelsens hemundervisningsimperium växer, blir det tydligt att patriarkala, kränkande auktoriteter utgör kärnan i IBLP och i Bill Gothard och Jim Bob Duggars makt.
Teen Manias Honor Academy utsätter unga rekryter för hemska bootcamp-metoder och timmatal i ett stort callcenter som telefonförsäljare för Jesus, under hård press att nå orimliga kvoter och leva efter strikta renhetsregler. Skrämmande "slutet är nära"-simuleringar, komplett med iscensatta avrättningar skapar trauma som maskeras som andlig förvandling och formar unga redo att dö för sin tro.