S1, A4: David Attenborough reser från Stora barriärrevets undervattensvärldar till Galapagosöarnas idylliska kust, och försöker förstå hur naturen har blomstrat i vad som verkar som omöjliga miljöer. Hit kommer den mytomspunna jättesköldpaddan och samlas för att bada i vulkanisk varm lera. Del 4 av 4.