Jorden runt med Attenborough
När sir David Attenborough hade passerat 80-årsåldern gav han sig iväg på ett nytt äventyr - jorden runt. Han ville återse de fantastiska platser han fått besöka under sitt liv och se vad som förändrats samt studera dem med ny teknik. Stora barriärrevet, Borneos regnskogar och Galapagos är några av alla de platser som vi får se. Del 1 av 4.
Sir David Attenborough återvänder till sina favoritplatser såsom oröda tropiska platser i Kina till Det stora barriärrevet. Del 3 av 4.
David Attenborough reser från Stora barriärrevets undervattensvärldar till Galapagosöarnas idylliska kust, och försöker förstå hur naturen har blomstrat i vad som verkar som omöjliga miljöer. Hit kommer den mytomspunna jättesköldpaddan och samlas för att bada i vulkanisk varm lera. Del 4 av 4.