S1, A1: I en förort till Paris ser Moussa Jebli, en framgångsrik cannabissmugglare, sin försändelse beslagtas av drogbekämpande myndigheter. Hela hans familj dras ned med honom, inklusive hans yngre bror Driss, en briljant student som alltid har hållit sig på avstånd från familjens verksamhet. Samtidigt lär sig William, en nyligen förflyttad ung polis, polisens spelregler.