S1, A2: Sex månader efter sin fru Patricias försvinnande, förälskar sig Keith Hall i en vacker främling. Under ett av deras kärleksmöten anförtror han henne den fruktansvärda sanningen om Patricia. Men förhållandet blir kort, hon sviker hans förtroende och Keith dras åter in i polisens utredning och står inför en sista uppgörelse i rättssalen.