The Confession
När Patricia Hall försvinner från den lilla staden Pudsey i Yorkshire blir hennes man Keith misstänkt och fångas i en storm av rykten och misstankar. Först ett år senare, då Keith Hall förälskat sig i en vacker främling, verkar den fruktansvärda sanningen om hans frus försvinnande uppdagas genom en rad chockerande turer och avslöjanden.
Sex månader efter sin fru Patricias försvinnande, förälskar sig Keith Hall i en vacker främling. Under ett av deras kärleksmöten anförtror han henne den fruktansvärda sanningen om Patricia. Men förhållandet blir kort, hon sviker hans förtroende och Keith dras åter in i polisens utredning och står inför en sista uppgörelse i rättssalen.