S1, A3: Det visar sig att journalisten Jean Louis arbetade med att skriva en bok om Loukauskis och hans kriminella verksamhet. De mördade kvinnorna hade alla vittnat mot maffialedaren och utredarna misstänker att det kan vara anledningen till att de dödades.