Avsnitt ett
S3, A1: Säsongsstart. På Downton pågår förberedelserna för fullt inför Matthews och Marys bröllop. Coras mamma anländer från Amerika till Violets stora missnöje. Samtidigt står Robert inför stora ekonomiska problem som hotar godsets framtid.