Lie to Me Beat the Devil
S2, A11: Lightman leker en farlig katt-och-råtta-lek med en lysande, charmig psykologistudent som Lightman identifierar som en psykopat. När ingen tror honom bestämmer sig Lightman för att bevisa att han har rätt samt för att fånga psykopaten innan denne dödar igen. Det som komplicerar saker och ting är Lightmans tidigare mentor, en känd psykolog som också luras av den karismatiske unge mannen, skyddar honom av personliga och yrkesmässiga skäl. Samtidigt åker Loker och Torre till en liten stad för att undersöka en UFO-observation.