Under ett bröllop, arbetar Lightman och hans team med att förhindra mordet på en sydkoreansk ambassadör. Men när någon annan skjuts, avslöjar Lightman familjehemligheter och lögner för att identifiera mördaren.
Lightman och Torres förhör en fängslad gängledare som hävdar att han rehabiliteras. Om gängledaren frigörs, kan han hjälpa till att bekämpa stadens våld eller återvända till sitt kriminella liv. Foster och Loker utforskar ett dödsfall av en brandman som dödats i tjänsten.