Gideon och hans team måste göra en profil på en serievåldtäktsman och mördare som jagar kvinnor från välbärgade bostadsområden.
Beteendeanalysenheten kallas in när dottern till en distriktsåklagare kidnappas och kidnapparen även blir besatt av sitt offers tvillingsyster.