Det snabba inre arbetet på FBI:s kontor i New York, där en elitenhet använder sina talanger, intellekt och tekniska expertis i stora fall för att hålla New York och landet säkra.
Maggie Bell och Omar Adom "OA" Zidan undersöker ett möjligt krig mellan rivaliserande kriminella.