BLUE BLOODS är ett drama om en polisfamilj i flera generationer som ägnar sig åt New York Citys brottsbekämpning. Frank Reagan är chef hos New York-polisen och leder både polisstyrkan och Reagankullen.
Frank måste delta i en parad för att hedra en man som konspirerade i ett bombdåd mot polisen.