I nutida New York har Joan Watson anlitats för att se till att detektiven Holmes inte får ett återfall. Hon slår följe med honom när han utreder ett mystiskt mord på en läkares fru.
Ett Wall Street-företag anlitar Holmes och Watson när en av deras chefer påträffas död av en heroinöverdos. Detektiven anar fult spel när han upptäcker ett avsiktligt mönster i dödsfallen.