Boston Strangler Redux
Det är spänt när de tillsammans utreder en möjlig copycat för Boston Stranglern. Jane går i klinch med sin nya chef, kommissarie Grant (återkommande gästskådespelare DONNIE WAHLBERG).
Jane och Maura utreder ett dödsfall av en ung pojke från Kap Verde som kan ha dött under ett försök med exorcism. Dessutom ordnar Janes mamma en dejt åt henne.
En medlem i en aristokratisk Bostonfamilj hittas död. Mauras anknytning till familjen och Janes förbittring över deras förmögenhet hotar utredningen. MARK-PAUL GOSSELAAR gästskådespelare.