En löjtnant från flottan återvänder efter sin tid i mellanöstern, men blir snart därefter brutalt överfallen och mördad. NCIS-teamet förhör offrets vän, marinkapten Joe Wescott, och Gibbs inser att han lider av posttraumatisk stress.