Harmon ”Harm” Rabb Jr. är en före detta pilot som blivit advokat och arbetar för militärens JAG-avdelning (Judge Advocate General). Han arbetar nära överstelöjtnant Saraj Mackenzie, och tillsammans gör de vad som krävs för att hitta sanningen.