Specialagent Jane Tennant leder det engagerade NCIS Pearl Harbor-teamet när de balanserar plikt och familj och utreder allvarliga och omfattande brott som involverar militär personal, nationell säkerhet och mysterierna på ön O'ahu.
Specialagent Tennant undersöker ett experimentellt marinflygplan som har kraschat på O'ahu.
Kai infiltrerar en av de äldsta grupperna av surfare i Hawaii efter att en marinsoldat har blivit mördad.