Den lokala SWAT-sergeanten och före detta marinsoldaten Daniel "Hondo" Harrelson, har fått till uppgift att driva en specialiserad enhet som är det sista stoppet inom polisen i Los Angeles.
Cuchillo
Hondo leder sitt S.W.A.T.-team i en kamp mot tiden för att hitta fyra förrymda fångar innan Mumfords gäng. Hondos ledarskap ifrågasätts när Street ignorerar protokollet.