Ett attentat mot Jim Brass utlöser en skruvad konspiration mot Las Vegas kriminaltekniska laboratorium.
Grissom och Saras utredning av anklagelserna mot David Hodges blir allt mer intensiv när internutredningen ansluter sig till jakten.
CSI-teamet utreder när en kropp grävs upp i luau-gropen på ett hotell med hawaii-tema. Dessutom börjar internutredningen ifrågasätta Grissom och Saras återkomst till kriminaltekniska laboratoriet.
Medan Grissom och Sara närmar sig vem som satte dit Hodges undersöker CSI-teamet ett mordmysterium på 10 000 meters höjd, när ett fraktflygplan landar autonomt på McCarran Airport och alla ombord har dödats.
Max placerar CSI i lockdown när bevis i ett nytt mord leder Grissom och Sara till en ny misstänkt i kriminaltekniska laboratoriet. Folsom och Allie utreder flera mord på ett hotell med clowntema.