S3, A7: När en dödlig brottsvåg börjar komma till ytan tar en sekellång vandringssägen form i Portlands kloaker och blir Nicks (David Giuntoli) senaste fall. I Europa möter Adalind (Claire Coffee) prins Viktor (gäststjärnan Alexis Denisof), som har kommit för att dra de ansvariga för hans kusin Erics död inför rättvisa. Under tiden reagerar kapten Renard (Sasha Roiz) på sitt senaste mordförsök.